Hierbij mijn verslag van 4 jaar geleden van het eerste franse Center Parcs park:
Aan het einde van de zomer zijn we een week naar het enige door ons nog niet bezochte Franse Center Parcs park geweest, Les Bois-Francs. Dit park was het eerste Franse park en is gebouwd toen Center Parcs nog gewoon Center Parcs was en dat merk je, het is dan ook "gewoon" Center Parcs. Vorig jaar op Les Hauts des Bruyères waarschuwde iemand ons voor dit park. Die dame zei toen dat het er stikte van het vervelende Parijse volk, dat in het weekend de stad ontvluchtten. Wij dachten dat mens is gek, maar helaas bleek dit waar te zijn. In het weekend was het zo enorm druk in het park, het was niet leuk meer. Het was enorm vervelend volk, schreeuwerig, druk, veel auto's op het park, golfkarren die je omver reden, duwen en proppen in een overvolle Aqua Mundo... Als het de hele week zo was geweest, hadden we geen fijne vakantie gehad. Maar gelukkig vertrok de hele boel zondagmiddag/ avond en hadden we vanaf die avond het park bijna voor ons alleen. Wat heerlijk was het om zo'n rustig CP park te bezoeken!
Hier mijn review:
Aankomst en algemeen:
Na een lange, maar snelle en goede reis (we hebben geleerd van de vorige keer, Parijs moet je gewoon mijden als dat kan), zagen we langs de weg het bord met de vogel staan. Apart, want het park was nog 2 kilometer rijden, maar wel erg leuk om dit bord al zo vroeg te zien. Het was een vrij nieuw bord, volgens mij reden veel mensen per ongeluk het smalle straatje voorbij en proberen ze hiermee meer aandacht te krijgen.
Dan zie je nog een bord staan en begint het park eigenlijk. Ik zeg eigenlijk, want er is wel al iets te zien (paintball, golfbaan), maar je bent nog niet de portiersloge langs gereden. Waar je wel langs komt, is het prachtige kasteeltje:
Dit ziet er van aan afstand schitterend uit, maar als je dichterbij gaat kijken, is het helaas helemaal vervallen. We hebben het nagevraagd en er is en wordt helaas niks mee gedaan. Jammer, want dit zou schitterende accommodatie op kunnen leveren, met bijvoorbeeld een chique restaurant. Maar goed, het ziet er mooi uit en is een leuke binnenkomer.
Rond 13.15 kwamen we aan op het park. We hadden geen vroege incheck gereserveerd, omdat we dachten toch lang onderweg te zijn. We waren op tijd en om 13.30 uur mag je dus het park op. Je mag dan tot 15.00 uur niet in de cottage, maar aangezien deze al gepoetst was, hadden we toch een soort van vroege incheck. De incheck gebeurde zoals op De Eemhof, met zo'n hut waar je langs moest rijden en waar je je spullen kreeg. Dit was voor iedereen, de receptie was wel open, maar alleen voor het stellen van vragen.
Cottagenr.361, 4 persoons comfort:
Voor het uitzoeken van de cottage heb ik heel wat speurwerk verricht op internet en volgens mij moesten allee cottages opgeknapt zijn. We hadden dus maar een gewone comfort cottage geboekt, die ze bij het boeken als "Eden" categoriseren. De cottage lag heerlijk verscholen in het groen, maar bij binnenkomst viel het toch enigszins tegen... Het was een mooie cottage, niks op aan te merken, maar deze zag er niet zo uit als ik verwacht had. Het was een reguliere CP cottage, die wel een opknapbeurt had gehad, maar lang niet zo rigoureus als de cottages zoals ik ze vorig jaar in dat andere Franse park had gezien. Jammer, want er was niks "Eden's" aan te ontdekken. Smaakvol was het overigens niet geverfd, maar dat zal wel Frans zijn ;) Positief was natuurlijk wel dat ook over dit park gruwelverhalen de rondte doen en dit gewoon niet waar was. Later kwamen we erachter dat niet eens alle Premium cottages een grote upgrade hadden gehad. Volgens mij zijn ze eraan begonnen, bleek het te duur en hebben ze de overige Premiums maar gewoon een kleine opknapbeurt gegeven. Alleen de cottages achterin het park zijn grondig opgeknapt.
De mooi opgeknapte:
Dan was er ook nog het nieuwe gedeelte, dat zo'n 5 jaar geleden aan het park geplakt is. Wij noemden het "de camping". Nee, wat mensen daar zoeken weet ik niet, maar als je zo'n mooi park hebt, dan is dit aangeplakte stuk echt een aanfluiting. Wat een sfeerloze bedoening daar. Meer typ ik er niet over, dat is zonde van m'n tijd...
Market Dome
De Market Dome is dezelfde als op De Vossemeren en Bispinger Heide. Heel spannend is het dus niet, al ligt hij voor mijn gevoel wel "omgedraaid". Ik had telkens het gevoel dat we aan de verkeerde kant de dome uit gingen. De ingang aan de "terraskant" en dus de hoofdingang vanaf de entree van het park gezien was dicht. Ze waren aan het opknappen/ verbouwen en we moesten bij de sporthal naar binnen. De dome is prachtig, mooier dan ik me had voorgesteld. Er zijn leuke winkels, restaurants en heel veel mooie planten. Dit viel niks tegen. Het enige dat jammer was, was dat het buffet restaurant dicht was. Ja, ook hier wordt de uitbating niet meer door CP gedaan. Er was al een aantal nieuwe concepten te vinden, zoals een nieuw grilrestaurant, nieuwe snackbar en het "Cocoon Café", waar je de hele dag door kon eten.
De supermarkt is ook niet meer van CP. Het is nu een gewone Carrefour, van de ene kant jammer, maar het assortiment was wel een stuk beter dan op de andere Franse parken. Maar ook bij dit park zit er op 8 kilometer een Hypermarché, waar ze alles hebben (en waar de voorraad Vanille Coca Cola er weer aan is gegaan, haha).
De restaurants zijn goed, je moet natuurlijk wel eraan denken dat je toch in Frankrijk zit en het eten een beetje anders is. Maar we hebben prima gegeten.
Voor de rest heb ik niet veel te melden over de MD, het is een hele mooie, maar als je al vaker op VM geweest bent niet echt iets nieuws.
En ja, ze verkochten dus poncho's van Phantasialand, "omdat deze goedkoper waren" alsdus de verkoopster, alleen hadden ze geen idee wat het was. Erg suf, als zo'n groot concern kun je toch wel CP poncho's laten maken?! We hebben er hartelijk om gelachen, de mensen in de winkel vonden het raar dat ik er een foto van nam...
Dit is het archief van het Center Parcs Ervaringen Forum.
Het is alleen bedoeld als naslagwerk, reageren of aanmelden is niet mogelijk.
Zijn er toch vragen of opmerkingen gelieve deze op het actieve forum te stellen.
www.centerparcsinformatie.nl
Het is alleen bedoeld als naslagwerk, reageren of aanmelden is niet mogelijk.
Zijn er toch vragen of opmerkingen gelieve deze op het actieve forum te stellen.
www.centerparcsinformatie.nl
Les Bois-Francs - sept. 2012
- Mariëtte
- Beheerder
Re: Les Bois-Francs - sept. 2012
Leuke review Tom! Bedankt voor het plaatsen!
De cottage die je had deed me gelijk denken aan een comfort cottage op Park Bostalsee met die kleurtjes.
Die echt opgeknapte cottages zien er chique uit zeg! Ook de buitenkant vind ik er erg mooi uitzien.
Wat een leuk detail dat je aantal kilometers voor het park al een Center Parcs bord hebt staan! Jammer
dat het bij het tweede Center Parcs bord de letter P beschadigd is.
Ik zit al heel lang te twijfelen om een keertje op vakantie te gaan naar dit park. Zou jij er nog eens op
vakantie gaan? Wat vond je van de Aqua Mundo?
De cottage die je had deed me gelijk denken aan een comfort cottage op Park Bostalsee met die kleurtjes.
Die echt opgeknapte cottages zien er chique uit zeg! Ook de buitenkant vind ik er erg mooi uitzien.
Wat een leuk detail dat je aantal kilometers voor het park al een Center Parcs bord hebt staan! Jammer
dat het bij het tweede Center Parcs bord de letter P beschadigd is.
Ik zit al heel lang te twijfelen om een keertje op vakantie te gaan naar dit park. Zou jij er nog eens op
Keep calm and go to Center Parcs .
- Tom
Mariëtte schreef: Ik zit al heel lang te twijfelen om een keertje op vakantie te gaan naar dit park. Zou jij er nog eens op
Nee! Daar kan ik kort en duidelijk over zijn ;)
Ik vond het prachtig om het park te ontdekken en als je daarvoor een keer daarheen wilt, zou ik dat zeker doen.
Maar mede door het niet zo fijne volk, de Aqua Mundo die grotendeels hetzelfde is als VM-EH-BS-EF en de Market Dome ook, zou ik er niet nog eens heen gaan.
Als je dan toch aan het rijden bent, zou ik naar Les Hauts de Bruyères gaan, dat park beviel me stukken beter.
- Mariëtte
- Beheerder
Ik kreeg een fotoverzoekje of er ook foto's beschikbaar zijn van de Aqua Mundo van Center Parcs Les Bois Francs.
Ik heb dit aan forumlid Tom nagevraagd en ik heb van hem veel foto's ontvangen van De Aqua Mundo, waarvoor
dank Tom!!
Hier zijn de foto's!
TER AANVULLING OP DE REVIEW VAN CENTER PARCS LES BOIS FRANCS
DE AQUA MUNDO
SEPTEMBER 2012
De klimwand:
Het nieuwe gedeelte met een kinderbad en een Water Playhouse.
Ik heb dit aan forumlid Tom nagevraagd en ik heb van hem veel foto's ontvangen van De Aqua Mundo, waarvoor
dank Tom!!
Hier zijn de foto's!
TER AANVULLING OP DE REVIEW VAN CENTER PARCS LES BOIS FRANCS
DE AQUA MUNDO
SEPTEMBER 2012
De klimwand:
Het nieuwe gedeelte met een kinderbad en een Water Playhouse.
Keep calm and go to Center Parcs .