Wij zijn verhuisd naar www.centerparcsinformatie.nl voor alles over Center Parcs! www.centerparcsinformatie.nl

[ Pierre et Vacances-Center Parcs] Villages Nature Paris Informatie & Vragen

Pierre et Vacances-Center Parcs Villages Nature Paris
Plaats reactie
ThomasD1962

Re: [ Pierre et Vacances-Center Parcs] Villages Nature Paris Informatie & Vragen

Bericht door ThomasD1962 » 22 nov 2017 12:32

Vaatwastabletten, afwasmiddel en vaatdoeken zitten er in.

Evb

Re: [ Pierre et Vacances-Center Parcs] Villages Nature Paris Informatie & Vragen

Bericht door Evb » 24 nov 2017 21:26

Net midweekje village nature achter de rug en echt waar WAT EEN PARK met een zwembad, boerderij, speeltuun en huisjes om u tegen te zeggen. Hebben onze mond paar keer opengetrokken...er is geld in dat park gestopt! Wel grappig, er was ongelooflijk veel personeel maar we waren met niet zoveel bezoekers deze week. Het was dan ook nergens vakantie. Op een paar kleine dingen na (ok, we konden pas om 15u15 binnen in het huisje, wauw, en de frans gedubte films ben je snel beu (doe een dvdspeler mee voor als je es filmpje wilt zien) en kindermatras is daar een dun dekentje) is het echt de moeite waard!!! En die busjes zijn daar echt niet nodig om het park rond te gaan, alles is te voet doenbaar ook met onze 2 kids (2 en 5 jaar) zonder buggy. Disneyland Parijs hebben wij niet gedaan, is niet nodig bij dit park! Echt de negatieve commentaar niet waard!! En inderdaad niet alle glijbanen zijn open maar halloooo, 2 vd 8, das niks... 😉

SvenB

Bericht door SvenB » 24 nov 2017 21:53

Evb schreef:
24 nov 2017 21:26
Net midweekje village nature achter de rug en echt waar WAT EEN PARK met een zwembad, boerderij, speeltuun en huisjes om u tegen te zeggen. Hebben onze mond paar keer opengetrokken...er is geld in dat park gestopt! Wel grappig, er was ongelooflijk veel personeel maar we waren met niet zoveel bezoekers deze week. Het was dan ook nergens vakantie. Op een paar kleine dingen na (ok, we konden pas om 15u15 binnen in het huisje, wauw, en de frans gedubte films ben je snel beu (doe een dvdspeler mee voor als je es filmpje wilt zien) en kindermatras is daar een dun dekentje) is het echt de moeite waard!!! En die busjes zijn daar echt niet nodig om het park rond te gaan, alles is te voet doenbaar ook met onze 2 kids (2 en 5 jaar) zonder buggy. Disneyland Parijs hebben wij niet gedaan, is niet nodig bij dit park! Echt de negatieve commentaar niet waard!! En inderdaad niet alle glijbanen zijn open maar halloooo, 2 vd 8, das niks... 😉

Leuk om ook eens goed commentaar te lezen.
Komende maandag vertrekken wij ook naar daar.
Toevallig nog een beetje info over de restaurants/café'tjes?
Welke glijbanen waren er dicht?

Evb

Bericht door Evb » 25 nov 2017 09:47

SvenB schreef:
24 nov 2017 21:53
Welke glijbanen waren er dicht?

Waren open: de tube, de crater, dienen waarin je recht naar beneden gaat, de body experience, de race...

Mariëtte
Beheerder

Bericht door Mariëtte » 29 nov 2017 10:03

ThomasD1962 schreef:
26 okt 2017 10:20
Hoe zijn de prijzen in de bakkerij? Ik heb in september nog €3.50 betaald voor één plak pistache cake. (wel lekker trouwens...)

Hoi ThomasD1962,

Ik heb geprobeerd een prijslijst te achterhalen, maar helaas geen prijslijst ontvangen.
Mij werd erop gewezen dat de horeca en winkels niet door Villages Nature gerund
worden maar door externe bedrijven.

Ik heb wel een paar foto's gevonden met een aantal prijzen.

BAKKERIJ EN PATISSERIE CHEZ MEUNIER

OKTOBER 2017

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

ONTBIJT €9,90

Afbeelding

Afbeelding

Zitjes in in de bakkerij.
Afbeelding

Afbeelding

Bron: Pretpark Reizen.
Keep calm and go to Center Parcs 7^ .

ThomasD1962

Bericht door ThomasD1962 » 30 nov 2017 17:17

Ziet er goed uit en we gaan in mei zeker het ontbijt proberen!

Mariëtte
Beheerder

Bericht door Mariëtte » 09 dec 2017 10:11

Ook op Villages Nature is het wit geworden!

Afbeelding

Afbeelding

Bron foto 1: Xavier Nico.
Bron foto 2: Valerie Lathier.

Dreamer1005

Bericht door Dreamer1005 » 07 jan 2018 10:57

We hebben dus 3 dagen en 2 nachten geboekt van 7/2 tot 9/2. nu las ik dat er amper iets gereed is qua huisjes... moet ik mij zorgen maken ? we hebben een 4p. clan comfort cottage op nr 3200 (volgens e ticket). nu ook heb ik perongeluk maar 2 personen toegevoegd terwijl we met 4 gaan. hoe dit het beste oplossen? telefoon nummers zijn blijkbaar niet echt goed bereikbaar voor mensen die geen frans spreken...

Mariëtte
Beheerder

Bericht door Mariëtte » 07 jan 2018 18:43

Hoi Dreamer1005,

Je hoeft je geen zorgen te maken. De berichten dat er cottages niet klaar zouden zijn
zijn al wat ouder en de meeste cottages zijn nu klaar.

Als je hebt geboekt via de Nederlandse Villages Nature site kun je bellen naar 0800-0311
Zij zullen dan je boeking dan wijzigen naar 4 personen.

Dreamer1005

Bericht door Dreamer1005 » 08 jan 2018 08:29

Ooh fijn bedankt voor je reactie!! 😊 kijk er naar uit!

Dreamer1005

Bericht door Dreamer1005 » 08 jan 2018 09:16

blijkt niet te gaan voor mensen die in belgie wonen? met dat ik bel komt er te horen dat dit nummer niet bestaat

skivlugt

Bericht door skivlugt » 08 jan 2018 09:21

Iemand al een idee hoe het met de laatste waterglijbaan gaat die nog open moest.
In de herfstvakantie waren er nog technische mensen mee bezig en werd de opening op begin november gezet. Heb er eigenlijk weinig meer over gehoord.

Dreamer1005

Bericht door Dreamer1005 » 08 jan 2018 09:34

oke ondertussen via een ander telefoon nummer het in orde gemaakt, nog een kleine vraag als we met 2 autos gaan moet 1 auto dan parking betalen?

Mariëtte
Beheerder

Bericht door Mariëtte » 08 jan 2018 21:26

Als het goed is kun je op je e-ticket aangeven met hoeveel auto's je komt.
Je vult dan de kentekens in van de auto's. Voor de 2e auto hoef je dan geen
parkeerkosten te betalen.

@skivlugt,

Ik ga kijken of ik kan achterhalen of nu alle glijbanen open zijn.

ab74

Bericht door ab74 » 09 jan 2018 12:46

Toen wij er waren de racer en lifter gesloten maar volgens mij zijn ze al wel even open geweest

ab74

[ Pierre et Vacances-Center Parcs] Villages Nature Paris Informatie & Vragen

Bericht door ab74 » 09 jan 2018 14:08

Wij zijn hier een week geweest vanaf 29 dec
ons reis was in instantie in de herfst geannuleerd.

Wij verbleven in een clan 6 persoons- cottage.
Vanaf afslag 14 staan er borden dus en de weg eindigt bij het park.
In checken ging redelijk vlot .
Kregen de bandjes en plattegrond met programma mee.

Er ligt een rondweg op het park waar de parkeer plaatsen van de diverse zones aan grensen dit is wel slim gedaan.
Parkeer plaatsen zijn goed verlicht met sfeer volle lantaarns
Het park was zeker nier druk maar de bezetting was redelijk.
Ook waren nog niet alle huisjes af aan de binnenkant .

het park is mooi aangelegd ook de clan cottage zien er mooi uit en door dat ze 4 en 6 persoon door elkaar hebben geplaatst ziet er leuk uit door de hoogte verschillen.
alleen de uitlaad punten zijn wel krap vind ik omdat hier overal houtwerk is geplaatst moet je de da auto er verder vanaf zetten waardoor de passeer ruimte op de weg wel krap wordt ook kunnen er maximaal 3 auto's tegelijk uitladen voor zo,n 4 a 5 huisjes.

verder oogt het fraai de straat met name in de avond door de sfeer volle lampjes die ze gebruikt hebben in het clan gedeelte

het huisje zelf is ruim voldoende voor 6 personen.
2 badkamer 3 slaapkamers en hal
ideaal is de vloerverwarming de huisje blijven ook goed warm.
het terras hebben we niet gebruikt ivm het weer maar vanaf het terras kun je niet verder want het is vrij dicht beplant een ook veel doorn struiken aanwezig.
verder is bij veel regenval de grond gauw verzadigt.

Keuken heeft meer dan voldoende servies.
het bestek vonden wij wat weinig zeker tegenover het servies .
we misten wel een kaasschaaf en een schaar.
verder had de keuken een inductie kookplaat en een magnetron met gril optie.
en er waren ook veel pannen aanwezig .
we misten wel opbergbussen die waren er niet.

en ze hadden wel wat grote prullenbak mogen hebben
ook blijkt er nog een 7e bed te zijn de bank blijkt ook te gebruiken te zijn als bed
de kwaliteit van de bank hebben we wel onze vraag tekens bij deze scheurde nu al en dat na 1 maand.
ook door dat de 1 deel van de bak een bed kon worden zit deze wel ver door.

Er is een mooie grote tv aanwezig alleen het aanbod is vooral frans en wat duits en Oostenrijkse zenders en wat nieuws zenders.
maar ook geregeld lagen de zenders er uit.

de opberg ruimte in douche is beperkt.

de slaapkamers hebben prima bedden
en ook voldoende opberg ruimte bij de ouder kamer missen we wel een hang gedeelte.

ook had 1 van de kamers wel al een flinke gat in de muur het grootste deel van huis zijn de muur met gipswanden opgezet dit zal voor de levensduur van de wanden nog wel wat problemen gaan opleveren.

de padden zijn goed begaanbaar op het park allemaal verhard in de avond had op sommige plekken wel meer verlichting gemogen waardoor de bewijzenring soms slecht te zien was.

De aangelegde tuinen zien er goed uit in deze periode is er weinig in bloei te zien maar de opzet is goed en ze lopen over in elkaar achter de promenade.

er is veel oog voor detail op het park ook de appartementen op de promenade zien er mooi uit aangekleed met veel groen.

de promenade zelf straalt in de winter niet heel veel uit er was ook weinig gedaan met kerst versieringen hier
de grote Fontijn stond uit .

er zijn veel eet gelegenheden aanwezig .
het winkel aanbod viel ons erg tegen minder dan op een reguliere Centerparcs verder is er een bowling , automatenhal , kidsclub en een supermarkt
het aanbod hier is redelijk prijzen variëren wel erg je kunt hier ook grill plaat of foundeu en gourmetstel huren en dit was juist weer heel goedkoop 5 euro.

ook staan er nog wat panden leeg.

ik ben zelf meet voorstander van een plaza concept alles onder 1 dak heeft bij slecht weer veel meer voordelen

verder hebben ook nog geen amfitheater gezien .
de promenade grenst aan het meer en toen wij er waren stond hier dagelijks veel wind.
het is te hopen dat dit in de zomer veel minder is.

aan het eind van de promenade staat het pronkstuk van het park het zwembad binnen is het groot maar met name het buiten gedeelte is in verhouding met andere auqamundo's enorm .

er zijn voldoende kluisjes alleen hadden ze deze wel wat ruimer mogen maken en ze klappen automatisch dicht dus als je volle handen hebt niet erg handig.

er zijn voldoende douches aanwezig en mooi opgezet alleen ware de meeste douches steenkoud.
ook waren er haken aanwezig om je handdoek of tas aan op te hangen tijdens het douchen.

er is geen mogelijkheid in het zwembad om zwembandjes of speeltjes aan te schaffen in het zwembad zelf wel staan er automaten voor de kleedkamers met duikbrillen zwembandjes en badkleding.

er zijn rederlijk wat stoelen en de muurtje kunnen ook als bank gebruikt worden er zijn geen tafels aanwezig.

binnen zijn er de volgend baden

Golfslagbad
Dit was groot en de golven en geen randen aan het eind waar je tegen aan kan slaan.

3 whirpools
wachttijd tussen de sessie 10 minuten en het water leek wel zout
wel goed warm

bad met klimwand
deze wand val wat tegen echt klimmen is het niet

Waterspeeltoestel
Geweldig qua opzet heeft meerder glijbaan en veel spuitend water en 1 grote emmer die om keept als hij vol is.

Peuterbad
Leuk opgezet met glijbaantjes en zandbak

verder zijn er 7 glijbanen binnen waarvan 4 banden banen

en 2 torens war ze zich in bevinden soms sta je wel lang te wachten om dat in toren per trap je naar 2 banen toegaat en je soms staat de wachten terwijl 1 van de banen vrij is .

1 banden glijbaan was wel erg donker met name omdat deze juist geschikt was voor jongere kinderen .

maar alle banen glijden super geen last van de overgangen .

Buiten zijn diverse baden en je kunt vanbinnen door zwemmen naar allemaal. er zijn 2 doorgangen naar buiten 1 doorgang kom je door een waterval die langs de ramen loopt deze was voor de kinderen vrij hard.

Buiten is er een grote wild waterstroom die mooi is opgezet met diverse scheidingen en watervallen halverwege is ook een familie glijbaan.
en 1 van de glijbanen van binnen komt hier uit .
ook staan er aan de kant meerdere spuit kanonnen die je bij warmer weer kan gebruiken

Naast de stroom bevindt zich een bad met daarin een soort basket spel (bal is aanwezig) en een soort drijvende stap stenen met net daarboven .
het bad daarnaast lijkt door te lopen in het meet omdat het water over de rand stroomt ook is een soort bubbelbank aanwezig en meerdere plekken waar het water omhoog komt .

Het bad hiernaast was dicht ik denk vanwege de winter periode want dit was een bad met name voor kleine kinderen met diverse sproeiers.

Ook voldoende terras buiten.

er is een soort cafe maar het aanbod is beperkt en was vrij prijzig maar de prijzen van de warme dranken waren op het hele park hoog gemiddeld rond de 4,50 euro

ook sloot deze al om 18:00

en ook hebben ze wel erg veel haast tijdens tegen sluitings- tijd ruim van te voren wordt het buitenbad al afgezet.

aan de andere kant van het meer vindt je de boerderij ziet er heel mooi uit ook de verblijven alleen hebben we geen dieren in de weide gezien er is ook een podium aanwezig overdekt in de buiten lucht dit maakt het in deze tijd wel erg koud om een voorstelling te kijken .

hier ziet ook een winkeltje met gerelateerde producten en hier grens een restaurant aan dat na mijn mening veel te klein is want dit zat stamp vol .
waardoor je eigenlijk nergens kan zitten als de kinderen aan het spelen zijn aan de aan grensde indoorspeeltuin dit zag er mooi uit alleen als het park drukker wordt denk ik wel er vol gaat worden.

verder vindt je langs het meer nog een midget golfbaan deze was niet heel bijzonder qua opzet hiernaast vindt je nog het speelbos dit ziet eer heel leuk uit en hiwer is voldoende te klimmen en klauteren voor diverse leeftijden .

wij hebben zelf geen activiteiten gedaan van het programma de prijzen hiervoor liggen ook veel hoger dan de Centerparcs prijzen
en voor gezin wordt het dan wel erg prijzig

hieronder een paar daarvan

kidsclub 4 uurtjes 40 euro
knutsel activiteit 2,5 uur 25 euro
huttenbouwen 1,5 uur 30 euro

Ik vraag me wel af als dit park hellemaal vol zit en zeker als de 2e fase uitgevoerd gaat worden of de capaciteit van de faciliteiten geen probleem gaat worden.

in de omgeving vind je Disneyland en Parijs en shopping centre val de europe bij de laatste is ook een hele grote supermarkt en gratis parkeer gelegenheid.

vanaf het park rijdt je zo naar de parkeerplaats van disneyland terug is dit wat lastiger om dat het viaduct nog niet klaar is moet je wat om rijden maar wordt aangegeven.

Conclusie echt een heel mooi park of de prijzen met namen in het hoog seizoen het waard zijn vraag ik me echt af
en sommige prijzen in het park zelf zijn ronduit niet normaal

Mariëtte
Beheerder

Bericht door Mariëtte » 10 jan 2018 07:47

skivlugt schreef:
08 jan 2018 09:21
Iemand al een idee hoe het met de laatste waterglijbaan gaat die nog open moest.
In de herfstvakantie waren er nog technische mensen mee bezig en werd de opening op begin november gezet. Heb er eigenlijk weinig meer over gehoord.

Ik heb het nagevraagd en alle glijbanen zijn ( op dit moment) open.

skivlugt

Bericht door skivlugt » 10 jan 2018 08:15

Ah super. Dan klopt alleen de website nog niet

Huipy

Bericht door Huipy » 22 jan 2018 23:10

Ik wil graag in de zomervakantie een verblijf boeken. Ik wil dan een van de cottages in de nummer reeks 5801 - 5845 boeken. Dat lijkt me wel een rustige omgeving. Kunt u mij vertellen of er dan nog bouwwerkzaamheden zijn?

Mariëtte
Beheerder

Bericht door Mariëtte » 23 jan 2018 14:34

Hoi Huipy,

Het park is nog niet af. Fase 2 van de bouw zal waarschijnlijk medio 2020 worden opgeleverd.
Er zullen wel bouwwerkzaamheden zijn vermoed ik, of dat in de zomervakantie ook het geval
zal zijn durf ik niet te zeggen. Ik ga er wel vanuit dat de gasten geen hinder ondervinden van
eventuele bouwwerkzaamheden.

Ona1991

Bericht door Ona1991 » 01 feb 2018 19:18

Wij willen een verblijf boeken voor november in een 2p cocoon appartement. Iemand enig idee of er daar ook van op de begane grond gelegen zijn of zijn die allemaal op hogere verdiepingen? En zijn hier dan liften aanwezig?
Als er gelijkvloerse zijn, iemand dan enig idee van de cottagenummers?
Alvast dankjewel!

Mariëtte
Beheerder

Bericht door Mariëtte » 01 feb 2018 20:19

Volgens mij liggen alle appartementen op een verdieping.

Er is in ieder geval een lift aanwezig.

Plaats reactie